КОНТРОЛЮЄМО СВІЙ ЧАС ПІД ЧАС РОБОТИ ЗА КОМПЮТЕРОМ
ЗАВДАННЯ З ПРЕДМЕТІВ ДУБЛЮЮТЬСЯ НА БЛОЗІ

КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ

Заняття 53

06.04.2022

Рухова пам'ять

Доброго дня. Давайте працювати! Бажаю успіху!

1.                Гра «Танцюємо»

             Ця гра допомагає в розвитку рухової пам’яті. Включаємо музику і відтворюємо під неї який-небудь нескладний рух. Наприклад, сісти навпочіпки, встати, а потім підняти руки вгору. Пізніше кількість рухів можна збільшувати. Дитина в свою чергу запам’ятовує рухи мами, а потім відтворює їх по пам’яті. Рухи можна ускладнювати і навіть придумати цікавий танець.

2. Вправа  «Дії»

Дитині пропонуємо виконати дії в певному порядку. Наприклад, підійди до свого столу, візьми червоний фломастер і віднеси його на кухню.

3. Гра «Тінь»

Потрібно 2 діток (сестричка, братик, друзі). Одна дитина — «мандрівник», друга — його «тінь». Решта — «глядачі».

«Мандрівник» іде через поле, а за ним на 2-3 кроки позаду його «тінь», яка намагається скопіювати рухи «мандрівника». Бажано стимулювати «мандрівника» до виконання різних рухів: пострибати на одній нозі, зупинитись: подивитись попідруки.

4. Гра «Запам’ятай рухи»

Дорослий показує дитині рухи, які складаються з трьох-чотирьох дій. Дитина повинна повторити ці дії спочатку в тому порядку, а якому показував дорослий, а потім у зво­ротному.

Пропоновані рухи:

Присісти — встати, підняти руки — опустити.

Підняти руки долонями догори («збираю дощик») — повернути долоні донизу — опустити руки вздовж тулуба — підняти руки у різні боки.

відставити праву ногу вправо — приставити. Відставити ліву ногу вліво — приставити. Присісти — встати — повернути голову вліво, прямо і т.д.

Допобачення!

Заняття 52

 Слухова пам’ять

01.04.2022

Доброго ранку!

1. Гра «Повтори за мною»

Мета: розвиток моторно-слухової пам'яті.

Дорослий та дитина стоять біля столу. Дорослий пропонує дитині проплескати все, що він їй простукає олівцем. Можна помінятися ролями. Вправу повторити декілька разів.

2. Гра «Запам'ятай рухи»

Мета: розвиток моторно-слухової пам'яті.

Дорослий показує дитині рухи, які складаються з трьох-чотирьох дій. Дитина повинні повторити ці дії спочатку в тому порядку, а якому показував дорослий , а потім у зво­ротному.

Пропоновані рухи:

Присісти - встати, підняти руки - опустити.

Підняти руки долонями догори ("збираю дощик") - повернути долоні донизу - опустити руки вздовж тулуба - підняти руки у різні боки.

відставити праву ногу вправо - приставити. Відставити ліву ногу вліво - приставити. Присісти - встати - повернути голову вліво, прямо і т.д.

3. Вправа для концентрації уваги і розвитку слухової пам'яті

Увечері, прийнявши зручне лежаче положення і налаштувавшись на сон, спробуйте сконцентруватися на оточуючих вас звуках. Як правило, на час відпочинку ми намагаємося виключити всі шуми навколо, але, якщо прислухатися, якісь звуки є завжди. Зверніть увагу, наприклад, на завивання вітру за вікном, власне дихання або булькання в животі (що актуально, якщо вам зовсім пощастило, і з сторонніми звуками дефіцит). При регулярній практиці цієї вправи ви помітите, як покращилася ваша слухова пам'ять і концентрація уваги, в цілому.

4. Вправа «Продовження фраз».

 Наприклад, почніть: «Я вийшов у двір». а дитина продовжить: «Я вийшов у двір, щоб зустріти сонце». і так далі. Потім спробуйте разом згадати сформований розповідь. Здорово, якщо в грі буде декілька учасників. Уже захоплююче, правда? Вправа добре розвиває обсяг слухової пам'яті.

5. Гра «Магазин»

Мета: розвиток слухової пам'яті.

Дорослий уявно посилає дитину в магазин і пропонує запам'ятати всі предмети, які необхідно купити, Почи­наючи з 2-3 предметів, постійно збільшуємо їх кількість. У цій грі корисно поміняти ролі.

6. Уважно слухайте слова, які я говорю, і піднімайте праву руку, коли почуєте назву тварин. Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона, книжка, корова, коза, зошит, олівець, лев. Учнів просять підвестися, коли почують назви рослин. Увага! Почали: дорога, тигр, береза, пшениця, літак, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, ромашка.

До зустрічі!!!

Заняття 51

30.03.2022

Зорова пам’ять

Доброго дня, давайте попрацюємо

1. Гра "Запам'ятай послідовність

Мета: розвиток образної зорової пам'яті.

Дорослий шикує в ряд іграшки (6-7 шт.)Дитина повинна протягом хвилини запам’ятати, а потім відвернутися і назвати  іграшки так, як зони стоять у ряду.

Потім можна помінятися ролями.

2. Назви зображення

У цьому завданні учні працюють у парах. Розкладіть на кожній парті 10-12 будь-яких зображень. Діти мають протягом однієї хвилини уважно розглянути картинки, після чого перевернути їх. Далі учні по черзі називають одну з картинок, не повторюючися. Програє та дитина, яка повторює вже названі картинки або зовсім не може згадати зображення.















3. Знайди 10 відмінностей 













4. Знайди 10 відмінностей 














Дякую, до зустрічі!


Заняття 50

 (25.03.2022)

Розвиток пам’яті

Доброго дня! Розпочинаємо наш урок.

1. Геометричний сад

У країні «Велика Математика» існує не простий, а геометричний сад. У ньому ростуть дерева, які складаються тільки з фігур: квадратів, трикутників, ромбів, кіл, прямокутників. Подивися на чудові рослини!

Послідовність дій:

·              Дитина отримує картку із зображенням трьох дерев. Кожне зображено умовно з використанням геометричних фігур.

·                     15 секунд відводиться на запам’ятовування об’єктів.

·                     Дитина малює дерево, яке знаходилося посередині.

·                     Дитина і дорослий порівнюють отриману картинку з оригіналом.

Завдання займає всього кілька хвилин і може використовуватися на уроці математики в молодших класах. Це хороший спосіб повторити або систематизувати знання про фігури, трохи відволіктися, потренувати зорову пам’ять.

2. Гра для розвитку пам'яті «Запам'ятай зоопарк»

Дитині викладають на огляд кілька м'яких іграшок (для дошкільника не більше 7). Протягом 30 секунд необхідно запам'ятати їх розташування. Після цього дитина відвертається, а дорослий змінює місцями іграшки. Малюк повертається назад і розповідає що змінилося.

3. Гра для розвитку пам'яті «Опис»

Гарна і невимушена гра для розвитку пам'яті у дітей. Після того як ви разом прогулялися в парку і прийшли додому, спробуйте згадати разом цікавий об'єкт, який ви бачили або незвичайну людину, що проходила повз вас. Починайте називати те, що вам запам'яталося в цій людині або предмети по черзі. Хто більше ознак назве той і переміг.

4. Вправа «Малюнок по пам'яті»

Видайте дитині аркуш паперу й олівець. Дорослий показує яку-небудь картинку протягом приблизно 30 секунд. Дитина її запам'ятовує і перемальовує на листок. Бажано щоб картинки були намальовані тільки простим олівцем (це для початку), а зображення на них було простим (наприклад, квадрат). Безумовно, необхідно ускладнювати завдання. Для цього можна:

 1. Показувати для відтворення кілька малюнків відразу 

 2. Ускладнювати самі малюнки 

 3. Дати фарби або кольорові олівці і показувати кольорові малюнки. 

 4. Показувати не конкретні (малюнок стільця), а абстрактні (лінія зигзаг) зображення.

До зустрічі! Гарних вихідних!

Заняття 49

23.03.2022

Розвиток мислення, уваги

Доброго ранку, пропоную виконати наступні завдання.

1.  «Кольорова плутанина»

Жителі далекої країни кольорів не знають про правило розміщення кольорів: «Кожен мисливець бажає знати, де сидить фазан». Тому їм постійно необхідно запам’ятовувати нове розміщення кольорів. Допоможи жителям!

Послідовність дій:

·                     В ряд викласти однотонні яскраві олівці.

·                     Дитина намагається запам’ятати лінійку 10-15 секунд.

·                     Усно відтворює кольоровий ряд.

Для початку слід використовувати 5-6 різних кольорів (синій, жовтий, червоний, чорний, зелений, білий). Поступово підключаються відтінки (рожевий, блакитний, помаранчевий), збільшується кількість олівців.

2. «Збери конструкцію»

Спробуй побудувати такий же об’єкт!

Послідовність дій:

·                     З різних фігур збирається конструкція. Це може бути велике коло з двома прямокутниками всередині, чотирма овалами зовні і невеликий написом посередині.

·                     Дитина вивчає «будова» 30-40 секунд.

·                     Потім конструкція закривається або розбирається.

·                     Дитина самостійно відтворює побачене.

·                     Обговорюються помилки.

Можна ускладнювати вправа, використовуючи об’ємні предмети (кубики, конуси), цифри, знаки.

3. Закінчи  речення 

Мета: розвиток словесно – логічного мислення.

Дорослий кидає м’яч дитині і пропонує початок речення. Дитина лове м’яч і закінчує речення.

Наприклад,

·         Морозиво солодке, а лимон ….

·         Корова мичить, а свиня…

·         Вдень світло, а вночі …

·         Літак летить, а машина …

·         Вдень ми обідаємо, а ввечері…

·         Півень кукурікає, а ворона …

·         Стрибунець стрибає, а птах …

·         Ти дивишся очами, а чуєш …

·         Змія повзає, а риба …

·         Лис живе в норі, а птиця …

·         Помідор червоний, а огірок …

·         Вчитель навчає, а лікар …

·         У людини дві ноги, а в собаки …

·         Трава зелена, а небо …

·         Капуста – овоч, а яблуко …

4.  Кажи протилежне

Мета: розвиток уваги, мислення.

Дитина лове м’яч і говорить протилежне за значенням слово.

Наприклад,

веселий – сумний,  швидкий – повільний,  порожній – повний,  товстий- тонкий,  легкий – важкий, лінивий – працелюбний, білий – чорний, твердий – м’який,  злий – добрий, день – ніч, перший – останній, початок – кінець, гіркий – солодкий, далеко – близько, світлий – темний, покупець – продавець та інш.

5. Цікаві слова

Придумай нове слово, що буде закінченням першого і початком другого.

     Б

У

Р

 

 

 

М

У

С

 

А

Н

Т

Р

 

 

 

О

Р

 

Б

У

Л

Ь

 

 

 

О

В

І

Р

 

К

У

 

 

 

О

С

Л

А

В

 

Т

Ю

Л

Ь

 

 

 

А

М

А

 

 

Б

У

 

 

 

 

Н

Д

А

 

Н

А

М

И

 

 

 

Л

Я

Р

 

Т

Р

И

 

 

 

Р

До нових зустрічей!


Заняття 48

18.03.2022

 Розвиток зорового сприйняття

Доброго дня!

1. Знайди відмінності 

Мета: систематичне виконання цієї вправи допоможе учениці навчитися помічати у візуальних образах деталі, завдяки чому покращуватиметься пам'ять. 

Суть завдання: показати дитині, на перший погляд, однакові зображення, які насправді відрізняються одна від одної певними деталями, і запропонувати знайти на них відмінності.

 

2. «Фотографуй … очима!»

Кожен з нас вміє користуватися фото- і відеокамерою. Але якщо під рукою немає зображення необхідного місця, людини або об’єкта? Тоді доведеться докладно розповісти про нього, використовуючи тільки свою пам’ять. Давайте потренуємося.

Послідовність дій:

·                     Дитині дається зображення кімнати, відкритій місцевості, казкового об’єкта. Воно повинно містити великі і дрібні деталі, які відрізняються кольором, місцем розташування, кількістю.

·                     Дитина розглядає картинку півхвилини, намагаючись запам’ятати максимум деталей.

·                     Картинка ховається, а дитині задаються різні питання: «Скільки було …?», «Де перебувала …?», «Який найбільший предмет?», «Що було біля …?» і т.д.

Вправу можна гармонійно вплести в полотно уроку, присвяченому географічних об’єктів, вивчення казки.

3. «Малюнки»

Покажіть малюкові картку і попросіть назвати предмети на ній



Попросіть дитину знайти певний об'єкт на картці.

Запропонуйте розфарбувати будь-який предмет


Це дуже хороші завдання з розвитку зорового сприйняття у дітей молодшого шкільного віку.

Дякую за увагу! До зустрічі!

ЗАНЯТТЯ 47

16.03.2022

Розвиток пізнавальної сфери

Доброго дня, Катюшка, виконайте з мамою дані завдання.

1. Стара казка на новий лад
Мета:  розвиток мовлення, уяви, творчого мислення, освоєння понять «більший — менший — ще менший».
Матеріал: казка «Три ведмеді», кружечки, що позначають ведмедів (коричневі, різних розмірів), червоний кружечок (дівчинка).
Хід  гри
Згадати з дитиною казку, використовуючи картинки.
Попросіть дитину вигадати «казку навпаки»: ведмеді заблукали й потрапили до дівчинки. Що вони стали б робити, як повелися? Ведучий пропонує за допомогою кружечків розіграти нову казку.

2. Магазин

Мета:  розвиток пам’яті.

Запропонуйте дитині “піти в магазин” і купити необхідні предмети, назви яких потрібно запам'ятати. Починати слід з 2-3 предметів

3.Чарівна торбинка

 Мета:  розвиток пам’яті, уваги.

Покладіть в непрозору торбинку 10-12 іграшок, добре знайомих дитині (фігурки тварин, машинки, різні предмети). По одній виймайте іграшки і розповідайте про їх призначення, виставте всі іграшки в ряд, щоб малюк міг добре роздивитись. Покладіть іграшки до торбинки та запросіть малюка назвати іграшку, що є в торбинці і розповісти, як з нею можна гратися. Потім пограйтесь цими іграшками з дитиною.

4.Що змінилося?

Мета:  розвиток пам’яті, уваги.

 Розкладіть на столі 5-6 предметів, які не пов'язані між собою, які неможливо згрупувати: м'ячик, книга, тарілка, молоток, груша, вазочка. Запропонуйте дитині запам'ятати, що де лежить. Коли дитина відвернеться, поміняйте місцями 2-3 предмети, а потім запитайте: "Що змінилося?" Для ускладнення збільшуйте кількість предметів.

5. Знайди зайве слово

·                     Старий, дряхлий, маленький;

·                     Хоробрий, злий, відважний, сміливий;

·                     Яблуко, слива, огірок, груша;

·                     Молоко, сир, сметана, хліб;

·                     Година, хвилина, літо, секунда;

·                     Ложка, тарілка, каструля, сумка;

·                     Сукня, светр, шапка, сорочка;

·                     Мило, зубна паста, шампунь, совок;

·                     Береза, дуб, сосна, полуниця;

·                     Книга, телевізор, радіо, комп’ютер.

До зустрічі!


Немає коментарів:

Дописати коментар