КОНТРОЛЮЄМО СВІЙ ЧАС ПІД ЧАС РОБОТИ ЗА КОМПЮТЕРОМ
ЗАВДАННЯ З ПРЕДМЕТІВ ДУБЛЮЮТЬСЯ НА БЛОЗІ

5 ОСН ЗД

Тема уроку :  У небезпечних місцях

Мета уроку: розглянути правила безпечної поведінки у небезпечних місцях ; розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями).

Очікувані результати: учні мають називати чинники ризику під час перебування надворі без дорослих, місця підвищеної небезпеки; учні мають розпізнавати небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні); учні мають пояснювати необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки, можливого утворення натовпу; учні мають знати, до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями; учні мають уміти відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях; учні мають дотримуватися правил безпеки надворі.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

    1.  Які небезпечні місця у нашому місті ви можете назвати? Будівельні майданчики, промислові підприємства , кар’єри , покинуті і напівзруйновані будинки.

2. Яка небезпека, або яка небезпечна ситуація , може  підстерігати  у небезпечних місцях?

 транспорт, незнайомці, шахраї, хулігани, натовп, бродячі собаки, п’яниці.

 

На минулому уроці ми намагалися вивчити «Правила п’яти “Не”

Давайте пригадаємо ?

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

 

 

 

 

 

Хід уроку

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про небезпеку яка  може виникнути з нами під час перебування у багатолюдних місцях, під час користування ліфтом  та при зустрічі з  вуличними собаками  , та які правила поведінки у небезпечних місцях ви повинні знати. 

—Як ви думаєте  Чи можна заздалегідь передбачити можливі небезпеки?

-   Які асоціації у вас виникають від слова натовп ?  (паніка, евакуація, багато людей і т.д.)

   Так діти,  Натовп — це неконтрольоване скупчення людей.

ü  Запитання до учнів

— Де може утворитися натовп?

(Це святкові концерти, футбольні матчі, ярмарки. Зазвичай, на таких заходах перебуває дуже багато людей.)

 Які ж можуть бути види натовпу :

1.      Випадковий (базар, метро)

2.      Експресивний (мітинги, весілля)

3.      Конвекційний ( концерти , дискотеки)

4.      Агресивно-діючий ( панічний повстанський – події на Майдані під час революції Гідності)

Правила поведінки в натовпі — це комплекс заходів для уникнення небезпеки в місцях великого скупчення людей.

Коли люди приходять на концерт або на будь-який інший святковий захід, вони зазвичай ведуть себе спокійно й миролюбно. Але як тільки захід закінчується, усі відразу покидають свої місця й стрімко рухаються до виходу. При цьому часто виникає натовп. Може статися так, що рух людей перетвориться з упорядкованого на стихійний.

ü  Запитання до учнів

— Що таке паніка?

Паніка — це втрата контролю за своєю поведінкою, нездатність правильно оцінити ситуацію й адекватно діяти.

Щоб убезпечити себе від неприємних несподіванок і травм, слід засвоїти кілька простих, але важливих правил поведінки в натовпі.

Правила поведінки в натовпі

1.   Натовп найкраще обійти, але якщо немає такої можливості, то не йди проти «течії», намагайся триматися подалі як від центру натовпу, так і від його країв. Перебуваючи дуже близько до краю, ти можеш травмуватися від вітрин, нерухомих стовпів, тумб, дерев. Також не можна чіплятися руками за що-небудь, оскільки це загрожує переломами.

2.   Взуття має бути зручним. Взуття на високих підборах може бути причиною травмування.

3.    Довге волосся слід зібрати у «хвіст». Позбався краваток, шарфів. Застебни блискавки й ґудзики на одязі, застібни усі кишені, вільні краї шнурків заправ у черевики.

4.   Парасольку й інші габаритні предмети, що є у тебе в руках або висять на плечі, варто викинути.

5.   Якщо у тебе щось упало, то не нахиляйся, щоб це підняти, оскільки тебе можуть затоптати.

6.   У щільному натовпі тебе можуть дуже здавити. Щоб уникнути цього, зчепи руки в замок і склади їх на грудях — це захистить діафрагму.

7.   Якщо ти впав, одразу ж намагайся згрупуватись і сильним поштовхом звестися на ноги. Зробити це дуже складно. На коліна вставати не варто, а слід впертися однією ногою в землю, ставши повною підошвою, і різко встати. Якщо піднятися не вдається, згорнися клубком, підтягни ноги й захищай руками голову.

8.   На великому концертному майдані або стадіоні слід заздалегідь визначити маршрут виходу. Краще перечекати, коли потік народу схлине, і вже спокійно залишити напівпорожню територію.

9.   В екстремальних ситуаціях не піддавайся загальній паніці, а оціни обстановку і прийми правильне рішення.

10. Слід знати напам’ять номери мобільних телефонів своїх близьких. Якщо ти втратив у натовпі свій телефон, то може з’явитися інша можливість зателефонувати й повідомити своїх рідних про своє місцезнаходження.

11. Не бери із собою на багатолюдні заходи коштовні речі.

 

  НЕБЕЗПЕКА ЧАТУЄ В ЛІФТІ

Ліфт, як будь-який засіб пересування, при порушенні правил користування може стати джерелом травматизму і навіть загибелі.

Прочитайте їх уважно. Зверніть увагу на всі заборони: розлита фарба і бензин, сміття, куріння і т.д. перетворюють його в небезпечний засіб пересування. Ніколи не користуйтеся ліфтом, якщо в будинку з'явився дим і десь щось горить. Шахта тут спрацьовує як витяжна труба і ви можете отримати важке отруєння, проїхавши всього два поверхи. Перевозити в колясці дитину в пасажирському ліфті не можна: її потрібно взяти на руки.

Особливе застереження! Кататися на даху або під підлогою ліфта небезпечно для життя. Недопустимо хизуватися перед однолітками, стрибаючи з одного ліфта на дах іншого. Так нерозсудливо і безглуздо загинуло багато хлопчиків-підлітків.

Не забувайте :

1.      Перед тим, як увійти до ліфта, під’їзду , треба добре оглядітися навколо – чи немає невідомих підозрілих людей.

2.      Не можна сідати у ліфт із незнайомими – краще почекати або піти пішки.

3.      Якщо в ліфті вже є незнайома людина, то не слід повертатися до неї спиною, треба стежити за її діями.

4.      Якщо незнайомець увійшов до ліфта після вас, можна натиснути кнопку „Стоп” і вийти з ліфту.

5.      Якщо під час руху ліфта ви відчули небезпеку, треба натиснути кнопку „Виклик диспетчера” – миттєвий телефонний зв’язок нагадає незнайомцю, що ви не один.

6.      Якщо на вас напали в ліфті, треба голосно кричати, кликати на допомогу, дряпатися, кусатися.

                         

НАВЧИТИСЯ РОЗУМІТИ СОБАКУ...

Дітей, потерпілих від укусу собак, в три рази більше, ніж дорослих. І це зовсім не тому, що собаки не люблять їх. Нав­паки, собаки раді дітям. А ті не знають універсального закону особистої безпеки: уміння подивитися на те, що відбувається, очима собаки.

Це зовсім не злість собаки, просто ви наблизилися до місця, що охороняється, а охороняти — це її обов'язок. Вам здається, що ви просто прийшли подивитися на її цуценят або пройшли мимо її миски, наблизилися до її двору, увійшли в її квартиру. Ваш однокласник вивів на прогулянку свою собаку, яка вас чудово знає і бігає навколо вас, як ні в чому не бувало. І раптом ні з того, ні з сього вона на вас накидається. А справа в тому, що ви в розмові з товаришем жартома штовхнули його в плече. Завдання собаки — вірно охороняти свого господаря. Як же вона могла за нього не заступитися?

Треба добре знати поведінку собаки. Скільки їх бігає по вулицях: і безпритульних, і господарських, безтурботно від­пущених з поводків. Господар глибоко переконаний: моя собака навчена всьому, вона нікого не зачепить. Але йшла вулицею абсолютно незнайома їй людина, що поглянула пильно їй в очі, а потім посміхнулася, проте не їй, а своєму знайомому, що йшов назустріч. Та це вже не мало значення, собака на нього накинулася. Не можна пильно дивитися собаці в очі і сміятися: по-собачому це означає показувати зуби і демон­струвати свою силу. Не кожна собака на знак дружелюбності помахує хвостом. Не кидайтеся тут же її гладити, собаки помахують хвостом по-різному, наприклад, для підготовки до нападу.

Якщо ви поводитеся з собакою дуже насторожено, вона думає, що ви її підозрюєте і готуєтеся до нападу, як до кращого способу захисту. Собаці нічого не залишається, як вас випередити. І уже ні в якому разі не надумайтеся тікати від неї, адже рідко яка з них відмовить собі в задоволенні поганятися за кимось. Ніколи не показуйте страху або хвилювання перед чужою собакою. Вам допоможуть перебороти страх спокій і знання елементарних умов стосунків з цією твариною. Зрозумівши собаку, ви ніколи не будете відбирати у неї іграшку, не підходитимете, коли вона на прив'язі. Стало приказкою: «Не будіть сплячу собаку». Ви також станете злими, якщо вас розбудять невчасно. А вже якщо вас почнуть дратувати...

Ось як вчинив листоноша одного з міст Канади в 1991 році, коли на пустирі на нього напала зграя злих собак. До речі, собачих зграй потрібно остерігатися і, по можливості, уникати таких зустрічей. Справа в тому, що в певні періоди року собаки збираються в зграї не просто так, ними керують певні статеві інстинкти і їх поведінка може бути непередбачувано агре­сивною. Тож листоноша, на якого напала зграя злих собак, не розгубився, а навпаки, подивився на себе їх очима. А, отже, прийнявши нав'язані умови гри цієї зграї бродячих собак, листоноша став на карачки, вишкірив зуби і з люттю, гарчачи, накинувся на найбільшу собаку, яка від несподіванки від­скочила. Та листоноша на цьому не зупинився: кинувся її до­ганяти, після чого вся зграя ганебно втікла, віддавши перемогу невідомій їй тварині. Випадок цей, звісно, винятковий.

А як правильно вчинити, якщо собака готова на вас напасти? Зупиніться і твердо віддайте команду: «Стояти!», «Сидіти!», «Лежати!» або дайте серію команд, яка приведе її до розгу­бленості.

Особливо небезпечна собака, яка присідає, щоб стрибнути. Треба захистити горло: притиснути підборіддя до грудей і виставити уперед руку, а щоб виграти час — киньте у бік собаки будь-який предмет, не підіймаючи високо руку. Техніку бою з тваринами, насамперед з бойовими собаками, включають в свою програму більшість систем єдиноборств.

Виявляйте рішучість. Захищайтеся за допомогою палиці, каменів, парасольки, використовуйте підручні засоби, відсту­пайте до укриття — до дерева, до будинку, до огорожі спиною, кличте на допомогу. Зупинить собаку газовий балончик з газом на основі витяжки з червоного перцю. Чимало «людських» газів на собаку не діють. Якщо ж вона збила вас з ніг, падайте на живіт і закривайте руками шию.

Що треба робити, якщо собака вас вкусила?

Промийте рану чистою водою, ретельно обробіть розчином перекису водню, слабким розчином марганцевокислого калію. Разом з укусом зі слиною в рану потрапило багато мікробів. Навколо рани, але не її саму, треба змазати йодом, в крайньому випадку розведеним спиртом, горілкою, спиртовою настойкою календули або інших лікувальних протизапальних рослин. Обов'язково накласти на рану чисту пов'язку і, не відкладаючи на завтра, звернутися в найближчий травмпункт. Там вам нададуть кваліфіковану невідкладну допомогу і скажуть, що робити далі. За потерпілим ведеться спостереження. У Києві в районних поліклініках є хірурги, які спеціалізовані на ліку­ванні потерпілих від укусів.

За собакою, що вкусила людину, необхідно спостерігати. Для цього її потрібно прив'язати або посадити в клітку. Це врятує від укусів інших перехожих і дозволить з'ясувати, чи необхідно провести щеплення від сказу. І ще треба пам'ятати наступне: якщо собака вкусила дитину, суд визнає винним господаря.

Сказ — це інфекційна хвороба, яку викликає вірус. Зара­ження відбувається від хворих сказом собак, кішок, коней, від диких тварин (вовків, лисиць, білок), частіше за все при укусі або попаданні слини хворої тварини на поранену поверхню шкіри. Хвороба протікає з найважчим ураженням нервової системи, з появою водобоязні через судоми і спазми ковтальної і дихальної мускулатури. У термінальній стадії розвиваються паралічі і хворий помирає, ефективного лікування в цей час не існує.

Єдиним заходом попередження захворювання є щеплення.

 Але все-таки варто знати деякі правила поведінки при зустрічі з бездомними собаками:

1. Не треба боятися собак, принаймні, не показуйте цього. Незважаючи на статистику, напад собаки на людину відбувається все ж у меншості випадків від загального числа контактів собаки з людиною. У більшості випадків собака вас просто обгавкає.

2. Не слід дражнити собаку, кричати на неї, замахуватися різними предметами: тим самим ви спровокуєте її на агресію.

3. Не сподівайтеся залякати собаку. Якщо вам попалася нешкідлива, нещасна, бродяча собачка, яка і так зазнала від людей багато поганого, то вона сама оббіжить вас за кілометр. А якщо пес досвідчений, то залякування знову ж приведе тільки до нападу. Тому кращий спосіб уникнути конфлікту – не провокувати його самому.

4. Найчастіше собаки збиваються в зграї. Їм теж так простіше існувати. Один за всіх і всі за одного! Якщо ви йдете і бачите, що у вас на дорозі розляглася така зграя, то краще спокійно завчасно перейти на іншу сторону. Не варто випробовувати долю. Але якщо обійти неможливо, зберігайте спокій і хоча б видиму байдужість, і собаки навряд чи на вас нападуть

А зараз давайте перевіримо отримані ваші знання на цьому уроці за допомогою тестових запитань у робочому зошиті на ст.. 55-56.

1.   Для ігор зручним місцем є:

А   горище

Б    гаражі

В   спортивний майданчик

Г    підвали

2.   Гуляти із собакою можна:

А   на дитячому майданчику

Б    на стадіоні

В   у дитячому садку

Г   тільки у спеціально відведених місцях

3.   Азартні ігри небезпечні для дітей:

А   за будь-яких умов

Б    ні

В   іноді

Г    тільки з незнайомими людьми

4.   Дитина може піти гуляти з незнайомцями:

А   так

Б   ні

В   іноді

Г    якщо вони їй щось запропонують

5.   Побачивши залишені сумки, пакети:

А   необхідно повідомити дорослих або працівників міліції

Б    можна взяти собі

В   можна повідомити друзів

Г    нічого робити не треба

6.   Якщо на твоєму шляху велика кількість людей, то потрібно:

А   обійти іншою дорогою

Б    дізнатися в оточуючих, що роблять ці люди

В   протиснутися всередину

Г    приєднатися до натовпу

Відповіді: 1В; 2Г; 3А; 4Б; 5А; 6А.

 

Домашнє завдання :  параграф  28  прочитати;  дати усні відповіді на запитання які знаходяться на сторінці 149 підручника .

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар