КОНТРОЛЮЄМО СВІЙ ЧАС ПІД ЧАС РОБОТИ ЗА КОМПЮТЕРОМ
ЗАВДАННЯ З ПРЕДМЕТІВ ДУБЛЮЮТЬСЯ НА БЛОЗІ

5 ОБР

Урок образотворчого мистецтва у 5 класі   
Тема: Народні промисли
 Мета: Ознайомити учнів з поняттям «народні промисли». Познайомити з промислами, які існують і показати на наочних посібниках. Вчити руками ліпити з глини, використовуючи найвідоміші техніки. Розвивати дрібну моторику рук, кругозір, логічне мислення, зорове сприймання, уяву, пам'ять. Виховувати інтерес до мистецтва, до минулого, дбайливе ставлення до предметів старовини, любов до роботи, якою займаєшся, взаємоповагу. 
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Техніка виконання: Ліплення з глини. Обладнання: Наочні посібники: предмети гончарства, писанкарства, килимарства, ткацтва, гаптування, різьблярства, ковальства, лозоплетіння. Чай, заварений із трав у заварнику і горщику; молоко кип’ячене у кострулі і в горщику; глина для ліплення, шликер, стеки, зубочистки, відерця з водою, рушнички для рук та серветки, клейонка, таблиця «Грунти України», мелодія гри на бандурі, мультимедійна презентація. Хід уроку I. Організація класу до уроку. II. Актуалізація опорних знань. - Що ви знаєте про народні промисли? - Які вони є? - Які промисли розвинені у нашій місцевості? (Відповідь учнів) III. Викладення нового матеріалу. 1. Вступна бесіда учителя: гончарство. а) У давні часи, коли існувало натуральне господарство, люди самі виготовляли предмети побуту, знаряддя праці, одяг. За часів Трипільської культури предмети необхідності в побуті виготовляли з глини, обробляли їх, випікали і користувалися. Так розвивалася гончарна справа, яка є і сьогодні, це нині популярно, корисно і прекрасно. В Україні є регіони, де є своя глина, з якої виготовляють предмети побуту. На Івано-Франківщині є глина, з якої після випалу виходять вироби чорного кольору (демонстраційний показ виробу (турка для кави). У с. Опішня Полтавської області є жовта глина, з якої виготовляють вироби, розписують їх і милується людське око неповторною красою. У м. Косів, що на Прикарпатті широко розвинене гончарство. Косівська кераміка славиться своєю міцністю і широким спектром розпису. б) Звернути увагу на наочні посібники в організовуваній виставці. Детально проаналізувати предмети гончарства. в) Показати практичну сторону корисності і практичності гончарних виробів У горщику заварити чай із збору трав нашої місцевості і у звичайному заварнику. Порівняти колір і запах. У горщику насичений смак, запах і колір, бо він тримає тепло і трави заварюються краще. У заварнику слабкіший запах, колір, швидше холоне. Показати кип’ячене молоко в горщику і у звичайній каструльці. В горщику молоко запашне, рум’яне. В кострулі – звичайний запах,біле. Разом робимо висновок. 2.Ткацтво. а) Розповісти про одяг первісних людей. б) Потреба у ткацтві: ( прядка, льон; ткацький верстат; речі із тканого полотна). (Звернути увагу на речі із демонстраційного показу виставки: рушники, сорочка). 3. Різьблярство. Розглянути шкатулку, розповісти, як виготовляється. Звернути увагу що є ще і видовбування по дереву. Показати предмети - довбанки. 4. Лозоплетіння. Розглянути корзинку, розповісти послідовність роботи. 5. Ковальство. (Розповісти послідовність роботи, показати виріб) 6. Писанкарство. 7. Килимарство. 8. Гаптування. До кожного виду промислу заслухати думки дітей, обґрунтувати їх. Зупинимось на гончарстві, навчимось ліпити з глини. (Мультимедійна презентація роботи гончара на гончарному крузі) IV. Вступний інструктаж 1. Повторити правила техніки безпеки під час роботи з глиною. Повідомити, що будемо ліпити горщик. 2. Ознайомити з послідовністю виконання роботи. а) Взяти необхідну кількість глини і приступити до її опрацювання. б) Сформувати контури виробу, стеками зняти надлишки глини. в) Ліплення пальцями обох рук. г) Застосування шликеру у роботі (вода і глина сметаноподібної консистенції). Загладити виріб, нанести зубочисткою остаточні штрихи. д) Помістити у поліетиленовий пакет виріб, не зовсім його прикривши. Так уде підсихати виріб приблизно 10 днів. е) Заключний етап – випал виробу у звичайній печі дальші від жару, або у духовому шкафу при високій температурі. V. Практична діяльність учнів. Звучить мелодія гри на бандурі. Учні виконують роботи, учитель допомагає за потреби, надає поточний інструктаж. VI. Підбиття підсумків уроку. Підсумувати роботу на уроці, з’ясувати про які промисли дізнались, який зацікавив найбільше. Які нові терміни почули, чи хотіли б бути гончарами, чому корисні гончарні виробі? Організувати презентацію учнівських робіт, подякувати за роботу.

Немає коментарів:

Дописати коментар