КОНТРОЛЮЄМО СВІЙ ЧАС ПІД ЧАС РОБОТИ ЗА КОМПЮТЕРОМ
ЗАВДАННЯ З ПРЕДМЕТІВ ДУБЛЮЮТЬСЯ НА БЛОЗІ

2 КЛАС ЛИСТОПАД








Вітаю на сторінці 2 класу. 

Шановні батьки та діти, якщо у Вас виникли питання або
 ж Ви маєте пропозиції  чи зауваження стосовно
 опублікованих матеріалів, пишіть в коментарях або на
 електронну адресу  drychkova87@gmail.com
ДЯКУЮ, ЩО ЗАВІТАЛИ!!!


11 жовтня 2022 року

🌞Доброго ранку!- мовимо за звичаєм.
Доброго ранку!- всім вам ми зичимо.
Щастя, здоров’я вам кожної днини,
Миру і злагоди вашій родині.😊


МАТЕМАТИКА

Переглянь презентацію та виконай завдання.👇


УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема. Конструювання слів зі складів.

👇👇👇


ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема. Колискові пісні.

😴😴😴👇





27 листопада 2021 року

Урок розвитку зв’язного мовлення.

Тема. Малюю перший сніг.

-         Діти, відгадайте загадку.

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила -

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте - хто вона

Бабуся чепурна?         (Зима)

- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо в гості до зими. Під час мандрівки ми повинні бути дуже уважними, щоб не пропустити зміни, які відбулися в природі.

-         Якою ви уявляєте зиму?

-         Чи любите ви зиму? За що?

Які асоціації у вас виникають, коли чуєте слово «зима»? (Сніг, мороз, віхола, крига, лижі, санки…)

 

   Відкрийте зошити на с.19. Розгляньте малюнок.

- Кого бачите на малюнку?

- Як друзі зустріли перший сніг?

- Що їх зачарувало?

    Послухайте  твір-опис «Який буває сніг?»

Який буває сніг? "Білий, холодний", — скажете ви. Але це так нудно!

Я хочу вам розповісти, яким я бачив сніг упродовж лише одного зимового дня.

Уранці я прокинувся та підійшов до вікна. З неба, кружляючи, повільно падали великі сніжинки. Здалеку їх не можна було розгледіти. Я вийшов на вулицю, простягнув руку. На долоню впало декілька сніжинок. Які вони гарні! "Сніг буває візерунчастим", — подумав я.

Удень визирнуло сонечко, і місто, засипане снігом, заіскрилось у його променях. Я подивився навколо і побачив сніг, що мінився і вигравав на сонці. Він виблискував також і на гілках ялини у нашому дворі. Вони були вкриті м'яким, наче вата, снігом. Хлопчаки грали в сніжки. Вони ліпили їх із пухнастого снігу, а він розсипався в їхніх руках, тому що був невеличкий морозець.

Увечері сніг зробився рожевим, потім блакитним, потім синім, а потім бузковим. А коли зійшов місяць, він став сріблястим. "Це справжнє диво!" — подумав я. Сніг — це диво природи. І воно задарма дістається кожній людині, яка її любить.

 

    Доповнемо ряди слів (вправа 3).

Сніг (який?) лапатий, … пухнастий, візерунчастий, м’який, сріблястий.

Сніжинки (що роблять?) опускаються, … кружляють, танцюють, літають.

Земля вкрилася (чим?) ковдрою, …пухом, ватою.

Перегляд   відеопрезентації  П.І. Чайковського «Пори року. Зима».

     Намалюємо  словами  перший  сніг  за поданими запитаннями (вправа 4).

     Запишемо  складену  розповідь.

      Перший сніг пішов (коли?)… . Він був (який?)… . Сніжинки (що робили?)… . Земля вкрилася (чим?) ….

Розгадаємо  ребуси. Вправа 8.

           Мороз, крига, ковзанка.

Намалюйте ілюстрацію до свого тексту .  Придумайте і запишіть назву.

Складіть  усну розповідь  за малюнком.

Оцініть свою роботу  смайликом на с. 21 зошита.


Фізична культура 27.11

Добрий день, діти! Сьогодні пропоную вам пограти в спортивні ігри, не виходячи з дому. Пропоную відеоролик, де показано, як можна пограти в баскетбол чи іншу гру у своїй кімнаті. Будьте уважні та не забувайте про правила техніки безпеки під час виконання вправ!



Сподіваюся вам було цікаво. Дякую за увагу! Дотримуйтесь, будь ласка, рухового режиму дня та будьте здорові!

26 листопада 2021 року

Робота з дитячою книжкою.

Тема. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик».

Діти, сьогодні ми продовжуємо знайомитися з творами сучасних письменників. Будемо читати надзвичайно цікаве оповідання Тетяни Стус (Щербаченко) «Смугастик».

  Давайте спочатку познайомимося з самою письменницею і книжками, які вона презентує для дітей вашого віку.

Перегляньте відео. Перейдіть за посиланням.


https://www.youtube.com/watch?v=Ub5I1u538rA

Тетяна Щербаченко, автор дитячих книжок, літературний критик, редактор. Народилася на Луганщині в родині вчителів 21.02.1976 року. Продовжуючи традиції родини, закінчила Луганський педагогічний інститут ім. Т.Шевченка, – мала б стати вчителькою в третьому поколінні. Певний час рацювала в школі  у Луганську. Переїхала до Києва у 2001 році. Працювала журналістом, редактором відділу, заступником головного редактора, головним редактором  дитячого журналу «Соняшник».

-         Діти, як називається казка, яку ми будемо читати? ( Смугастик)

-         Як ви гадаєте, ким може бути Смугастик? Чому? (зеброю, тигром, бджолою, тому що в них спільна риса – вони всі смугасті).

Послухайте аудіоказку «Смугастик»  і зрозумієте, хто її герой.

Перейдіть за посиланням.


https://www.youtube.com/watch?v=BH3GCPagi94

-         Чи справдились ваші передбачення?

-         Хто ж такий Смугастик?

-         Як ви розумієте слово «супився»

Супився- морщив обличчя, зсуваючи брови; набирав похмурого вигляду.

 

-         Хто бавився в зеленій траві?

-         Де бавився Смугастик?

-         Коли народився малюк?

Прочитайте казку самостійно. Дайте відповіді на питання:

-         Чому Смугастикові подобалось грати з тими, хто був схожий на нього?

-         Чому, на вашу думку, мама іноді називала Смугастиком «свинкою»?

-         Чому герой вирішив, що не може бути зеброю чи павучком?

-         Які риси характеру притаманні котику?

-         Якою була мама Смугастика?

-         Як би ти вчинив на місці Смугастика, коли б не  знав, хто ти є насправді?

-         Які поради ти можеш дати герою?

Знайдіть відповідь у тексті:

 – Чому Смугастик зрозумів, що він – не джміль , не оса  він – не зебра, що він – не смугастий павучок.

Домашнє завдання: читати казку Тетяни Стус «Смугастик», переказати казку від імені Смугастика.

 Фізична культура 26.11

Фізкультпривіт, дітки! Пропоную вам сьогодні трішки розім’ятись та виконати зарядку! Тільки не забувайте про правила техніки безпеки під час виконання вправ!


Дякую за виконання! Дотримуйтесь, будь ласка, рухового режиму дня та будьте здорові!


25 листопада 2021 року

Я досліджую світ

Тема. Яка вона, Індія. Індійські прянощі.

     Діти, сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати Стародавню і сучасну Азію. Цього разу ми вирушимо до однієї з найзагадковіших країн світу — Індії, дізнаємося більше про те, що торговці з Індії часто перевозили Великим шовковим шляхом.

 

    Перегляньте відео про Індію. Перейдіть за посиланням.




https://sites.google.com/view/2class-alaton/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BB%D1%8F%D1%85/%D1%8F%D0%BA%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D0%B4%D1%96%D1%8F?authuser=0#h.f7oae44ww0uu

-         Який факт про Індію вас зацікавив найбільше?

-          Які тварини мешкають у Індії?

   Можемо зробити висновок, що тваринний світ Індії є надзвичайно різноманітним. У тому числі, азійський лев та індійський слон, які зараз мешкають лише у цій країні.
Відкрийте підручник на с.102, прочитайте текст і розгляньте малюнки.

Дайте відповіді на питання:

-         Від чого походить назва Індії?

-          З якими явищами пов’язана індійська культура?

-         Яких тварин індуси вважають священними?

-          Які продукти виготовляють з молока?

-          Розкажіть про свої улюблені молочні продукти.

      У Індії корови є шанованими тваринами, тому що вони дають молоко і поживні, корисні молочні продукти.

 

  Перегляньте карту Індії, запам’ятайте основні деталі: столицю Індії — Нью-Делі;  Бенгальську затоку, Аравійське море; країни - сусіди:  Афганістан,  Бутан ,  Пакистан ,  Непал , Бангладеш ,  Китай ,  Шрі-Ланку.




https://sites.google.com/view/2class-alaton/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BB%D1%8F%D1%85/%D1%8F%D0%BA%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D0%B4%D1%96%D1%8F?authuser=0#h.64iuwau1z5vp

Запам’ятайте нові слова:

-         Нью-Делі» — столиця Індії;

-          «сарі» — традиційний жіночий індійський одяг;

-         «корова» — священна тварина індусів;

-          «хінді» — офіційна мова Індії.

-          «карі» — найвідоміша страва індійської кухні.

 

  Продовжуємо подорожувати Індією. Відкрийте підручник на с. 103, прочитайте текст і розгляньте малюнки.

     Спробуйте дати відповіді на запитання:

-         Що таке прянощі та спеції? (речовини, які покращують смак страв)

-         З яких частин рослини отримують гвоздику? (пуп’янки)

-          З якої частини дерева виготовляють корицю? (кора)

-          Якою частиною рослини є імбир? (кореневище)

-         З якої частини рослини отримують чорний перець? (плоди)

-          У яких стравах використовують гвоздику? (м’ясні, рибні, додають до
напоїв та маринадів)

-         З якими фруктами особливо смакує кориця? (яблука)

-          До яких страв зазвичай додають імбир?(чай, м’ясні та овочеві страви)

-         Який перець часто додають і до сучасних українських страв? (чорний)

Зробимо висновок:  «Прянощі — це спеції, які виготовляють з рослин. Вони не лише роблять їжу смачною, а й є корисними».

Виконайте самостійно завдання  в зошиті на с.46-47.

 

Математика

Тема. Додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Розв’язування задач. Робота з таблицею.

     Діти, сьогодні ми ознайомимося з додаванням двоцифрових чисел без переходу через розряд, будемо розв’язувати складені задачі та продовжимо працювати з  інформаційною  таблицею.

Давайте повторимо:

-         На які дві групи можна розподілити числа до 100?  (Одноцифрові і двоцифрові)

-         Назвіть одноцифрові. Яке найменше? Яке найбільше?

-         Назвіть найменше (найбільше) двоцифрове число.

-         На які дві групи можна розподілити двоцифрові числа? (Круглі, некруглі)

-         Назвіть круглі числа. Чим вони відрізняються від некруглих?

 

Відкрийте підручник на с.53 №309.

-         Розкладіть на розрядні доданки кожне число (усно).

-         Знайдіть усно суму чисел №310. Яку дію потрібно виконати, щоб знайти суму?  (Додавання)

Розгляньте малюнок.


         


   

        32 + 24

1. Розкладемо кожний доданок  на десятки та одиниці.

    32 = 30+2          24= 20+4

2. Виконаємо дію додавання з десятками.

     30+20=50

3. Виконаємо дію додавання з одиницями.

     2+4=6

4. Об’єднаємо десятки та одиниці.

     50+6=56

 

Відкрийте підручник на с.54  №311.

Розгляньте малюнок із записом пояснення, як знаходили суму чисел

25 і 43.

Пам’ятаємо: десятки додаємо до десятків, одиниці до одиниць.

 

Розв’яжемо приклади з коментуванням №312 с.54  (письмово)

Попрацюємо над задачею.

Прочитайте задачу №313.

-         Що лежало у кошику?

-         Скільки було огірків?  Помідорів?

-         Що зробили з овочами?

-         Скільки використали на обід огірків?  Помідорів?

-         Яке запитання задачі?

-         Що означає в задачі число 12?  15?  8?

-         Які числові дані потрібно знати, аби дати відповідь на запитання задачі? (Скільки залишилося огірків і помідорів)

-         Що нам невідомо? (Кількість помідорів, що залишилася).

-         Як дізнатися? Якою буде перша дія? Що дізнаємося цією дією? 

-         Якою буде друга дія?

Запишіть самостійно розв’язання задачі.

 

№ 314. Розгляньте таблицю, у якій подано інформацію про різний посуд.

-         Дайте відповіді на питання, які подані в підручнику.

-         Складіть два своїх запитання за таблицею. Поставте їх другові.

 

Виконайте самостійно завдання в зошиті з друкованої основи на с. 26.

Домашнє завдання с.55   №315, 316.

 

Українська мова

Тема. Уживаю ввічливі слова.

 

  Діти, сьогодні на уроці ми повторимо, які є ввічливі слова і будемо складати з ними речення.

-         З якими словами ми ознайомилися на минулому уроці?  (Зі словами, що описують предмети)

Гра «Впізнай предмет»

     Стиглий,соковитий,солодкий,як мед… (Кавун)

     Кругле,яскраве,жовте,як золотистий млинець на небі… (Сонце)

     Запащний ,свіжий ,м’який , золотистий , як сонце…(Хліб)

Робота за підручником с.49.

       Діти, відкрийте підручник на с.49, прочитайте текст вправи 1 впівголоса.

- Про кого йдеться в тексті? (Про мавпеня)

- Яким воно було? (Нечемним)

- Який заголовок можна дібрати до тексту?  (Нечемне мавпеня)

- Давайте спробуємо скласти характеристику мавпеняті.

Мавпеня - неввічливе ,  самотнє, нечемне, агресивне,  невиховане.

 

Гра «Інтерв’ю» (с.49,вправа 2)

- Уявіть,що до нас на урок завітав журналіст відомої телепередачі .У нього є декілька питань до вас.

- Де жило мавпеня?(На острові)

- Чому всі цуралися мавпеняти?(Тому що мавпеня нечемно поводилося. Ніколи не вживало ввічливих слів,відбирало банани,усіх штовхало.)

- Чи шкода вам мавпеняти?

- Підкажіть  мавпеняті, як можна виправити ситуацію.

 

Складання порад «Поради від друзів»

- Діти, давайте складемо поради, які допоможуть мавпеняті виправитися.

1.Вживай ввічливі слова.

2.Нікого не ображай.

3.Подружись із іншими мавпенятами.

 

Продовжуємо працювати за підручником с. 49, вправа 3.

- Вам необхідно нагадати мавпеняті, які ввічливі слова треба вживати під час вітання, вибачення і прощання.

На екрані ви бачите ввічливі слова. Виберіть із них слова вітання і запишіть у зошит.  Аналогічно зробіть зі словами вибачення і прощання.

Наприклад: Вітання – доброго ранку, доброго дня,……

                    Вибачення – вибачте, перепрошую, ……

                     Прощання – до побачення, щасливої дороги, ….

 

На все добре!                            Доброго ранку!                Вибачте!

Доброго дня!                             На добраніч!                     Пробачте!

Будьте здорові!                         Радий вас бачити!             До побачення!

Дозвольте потурбувати!          Добрий вечір!                    Здрастуйте!

Щасливої дороги!                     Приємно зустрітися!         Перепрошую! 

Хай вам щастить!                     Мої вам   вітання!

 

  Вправа 4 с.49.

- Мавпеня прислухалося до ваших порад і почало виправлятися. Давайте допоможемо йому дібрати ввічливі слова, потрібні в поданих ситуаціях.

Слова, які ви бачите на екрані,  стануть вам у пригоді.

Слова :  будь ласка, дякую, на все добре, вітаю, вибач, щасливої дороги.

1. Хочу приєднатися до гри інших мавпенят. (Візьміть мене,будь ласка,грати з вами.)

2.Хочу про щось запитати в мами, коли вона розмовляє із сусідкою. (Мамо, вибач, можна  запитати.)

3.З’їв обід , приготовлений бабусею. (Дякую, бабусю, за обід.)

4.Зустрічаю знайомого. (Вітаю, друже!)

5.Прощаюся з друзями. (Друзі, на все добре!)

6.Проводжаю родичів у далеку дорогу. (Щасливої дороги, мої рідні.)

 

Вправа 5, 6  с.50

   Мавпеня почало вживати чемні слова і його стали називати ввічливим.

- Як ви розумієте значення цього слова?

- Давайте перевіримо себе за словником.

Словник

Ввічливий - утворилося від вислову «дивитись у вічі», що означає бути відвертим, чесним, не мати прихованих злих намірів.

- Доберіть до слова ввічливий слова близькі за значенням.

Ввічливий – вихований, чемний, гречний , люб’язний.

 

- Діти, а чи знаєте ви, як утворилося слово «Спасибі».

Спасибі – уживається для вираження, висловлення вдячності за зроблене добро, виявлену увагу.

    Родзинка теж спробувала знайти інформацію про слово спасибі в інтернеті.

Прочитайте цю інформацію в підручнику.

     Колись давно люди дякували словами  «Спаси  Бог». Із часом ці слова об’єдналися, трохи змінилися і стали звичайним - “Спасибі».

- Як по-іншому можна сказати слово спасибі? (Дякую)

-А чи знаєте ви, що 11 січня щороку святкують Всесвітній день слова спасибі?

 

Мовна вправа «Говори правильно» (с.50, вправа 7)

 - Ми дуже часто неправильно говоримо слова ,тому треба дбати про культуру свого мовлення. Слідкувати за тим, як ми будуємо речення, як наголошуємо слова, як утворюємо їх форми.

Правильно                                         Неправильно

дякую тобі                                           дякую тебе

дякую вам                                            дякую вас

дякую вчительці                                 дякую вчительку

 

Дослідницька робота   (с.50,вправа 8)

     Діти, уявіть себе науковцями, які досліджують походження слів.

- Як ви вважаєте, як утворилися слова добридень, здрастуйте, на добраніч?

Добридень - уживається як привітання вдень; добрий день.

Здрастуйте - бути здоровим, благополучно існувати.

На добраніч - уживається як побажання приємного сну, доброго відпочинку.

     Словом добридень бажають добра.

     Словом здрастуйте зичать здоров’я.

     На добраніч кажуть тоді, коли бажають доброго сну.

 

     Вправа  «Лови помилку» (с.50,вправа 9)

      Мавпеняті сподобалося слово дякую. Воно всім його казало.

- Давайте перевіримо, чи правильно мавпеня вживало це слово. Якщо припускалося помилок, то допоможемо їх виправити.

  Дякую маму за обід.  (Дякую мамі за обід.)

 Друзів дякую за гру.   (Дякую друзям за гру.)

 Дякую вас за ввічливі слова.    (Дякую вам за ввічливі слова)

Діти, за бажанням ви можете переглянути відеоурок. Перейдіть за посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=ZMy-0jegaRw

Домашнє завдання : вправа 10 с.50.

 

Літературне читання

Тема. Щоб у серці жила Батьківщина. Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. М. Чумарна «Маленька і велика», «Роде наш красний» (укр. нар. пісня)

   Діти, сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ «Щоб у серці жила Батьківщина».

-         Що ми називаємо Батьківщиною?

-         Що є нашою Батьківщиною?

-         Доберіть слова, близькі за значенням до слова  Батьківщина.

-         Подумайте, чому будуть присвячені твори цього розділу?

-         Перевіремо свої передбачення, прочитавши текст на с. 50.

 

Вірш М. Чумарної «Маленька і велика»

 Знайомство з письменницею.



Прочитайте вірш на с.50.

-         Чи зрозуміли ви після читання твору, кого М. Чумарна називає маленькою, а кого великою?

-         Про яку Україну мовиться маленька, а про яку – велика?

Опрацювання української народної  пісні «Роде наш красний...» с.51

 

     Українці склали багато пісень про працьо­виту, дружню родину. Зараз ми ознайомимося з однією з українських пісень — «Роде наш крас­ний» у виконанні народної артистки України Ніни Матвієнко.

 

Слухання запису пісні. Перейдіть за посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=cfWmlgIj-i4

- Про що ця пісня?

- Як ви розумієте рядки: «Роде наш крас­ний...»?

-  Що мав на увазі народ?  (Красний рід означає гарний, добрий рід)

 

    Дійсно, гарний, добрий і великий наш на­род. Необхідно обережно ставитися до його співу­чої мови, його традицій, його болю.

- А як ви розумієте вислів «...не цураймося ж»? (Не слід забувати все те, що випало на долю людей. Це наша історія, а історію ми повинні знати.)

- З чим порівнюється родина?

- Чи можна вважати  рядки, що повторюються -  головною думкою твору?

 

-         До чого закликає пісня?

-         Про який рід говориться?

-           З яким кущем порівнюють родину? Чому?

-            Хто автор вірша?

Домашнє завдання: виразно читати вірші, за бажанням вивчити напам’ять, намалювати малюнок до одного з віршів. 

Фізична культура 25.11

Доброго дня, дорогі третьокласники! Рада вітати вас на уроці фізкультури! Пропоную вам виконати розминку. Але перш, ніж почати, я хочу, щоб ви упевнилися, що місця для виконання вправ вам буде достатньо.  Будьте обережні та дотримуйтеся правправил техніки безпеки під час виконання впр



Дякую за виконання! Дотримуйтесь, будь ласка, рухового режиму дня.

 

24 листопада 2021 року

Я досліджую світ

Тема. Медицина Персії.

-         Діти, пригадайте, про що ми дізналися  на попередньому уроці? ( про країни Стародавньої Азії, через які проходив Великий шовковий шлях).

Сьогодні ми вирушимо до однієї із країн Стародавньої Азії – Персії. А також ми більше дізнаємося про лікарів того часу, які їх припущення є важливими й у наш час.

   Найвідомішим мудрецем Персії був Авіценна. Саме він першим висловив припущення, що хвороби можуть бути спричинені «невидимими маленькими істотами». І дійсно, світ навколо нас наповнений такими організмами — мікробами. Вони є скрізь: у повітрі, воді, у ґрунті, на нашому тілі. Мікроби настільки маленькі, що їх не видно без спеціального пристрою — мікроскопа. Деякі мікроби спричиняють хвороби. Такі хвороби називають заразними або інфекційними.

 

Відкрийте підручник на с.101. Прочитайте текст та розгляньте зображення в підручнику.

Дайте усно відповіді на питання:

-         Назвіть ознаки (симптоми) інфекційних (заразних) хвороб.

-         Якими ви уявляєте мікробів?

-         Чи оголошували у нашій школі карантин?

-         Що роблять під час карантину?

 

Перегляньте відео «Корисні підказки. Імунітет».

https://youtu.be/X_t2fGl-7qo

 

Дайте відповіді на питання:

-         На яку інфекційну хворобу захворів головний герой мультфільму?

-         Що охороняє наш організм від мікробів?

-         Навіщо підтримувати імунітет?

-         Що ще допомагає нашому імунітету охороняти організм від мікробів?

1. Для того, щоб інфекційні хвороби менше поширювалися оголошують карантин.

 

2.  А для того, щоб карантин проходив не сумно та з користю, напишіть декілька справ, які можна робити під час карантину.

3. Обміняйтесь із однокласниками за допомогою програми Viber цими справами та домовтесь по черзі їх виконувати.

 

   Послухайте  історію про дівчинку Маю та її знайомство з бактеріями та мікробами. Перегляньте відео.

https://youtu.be/D3fo8CI8UOc

Попрацюйте у зошиті на с. 45.

 

Математика

Тема. Віднімання виду 65-20. Обчислення значення виразів. Творча робота над задачею. Робота з числовими даними таблиці.

  -Діти, сьогодні ми ознайомимося з відніманням  виду 65-20, попрацюємо над складанням та розв’язуванням  задач, а також навчимося користуватися інформаційними таблицями.

- Спочатку  попрацюємо усно, знайшовши значення виразів, а запишемо у зошит лише результати.  (№301)

Перевірте: 60, 36, 42, 59, 8, 80, 15, 71, 10, 0.

-         Запишемо подані числа в порядку збільшення.

Перевірте: 0, 8, 10, 15, 36, 42, 59, 60, 71, 80.

-         Назвіть одноцифрові числа.

-         Зачитайте числа другого десятка.

Кожне двоцифрове число подайте у вигляді суми розрядних доданків.

 - Розгляньте малюнок на с.52 №302 і визначте спосіб виконання дії з круглим числом. (Віднімання)

З яким розрядом працював пінгвінчик? (З десятками)

Висновок:  при відніманні круглого числа десятків працюємо з десятками. Кількість одиниць залишається незмінною.

    Виконаємо №303 спочатку з коментуванням.

Зразок: 78-40.  Зменшуване 78 подаємо у вигляді суми розрядних доданків 70 і 8; від цієї суми будемо віднімати число 40;  десятки віднімаємо від десятків: 70-40=30; до одержаного результату 30 додаємо 8 одиниць, буде 38.

Далі розв’яжемо аналогічно.

Попрацюємо над задачею № 304.

-         Складіть за малюнком задачу, що містить запитання «Скільки цукерок залишилося в коробці?»

Наприклад: У коробці було 36 цукерок. Діти взяли з коробки 20 цукерок. Скільки цукерок залишилося в коробці?

-         Запишіть розв’язання задачі у зошит.

-         Складіть обернені задачі до поданої (усно).

 

Ознайомимося з інформаційною таблицею.

-         Розгляньте інформаційну таблицю на с.53 №305, у якій подано інформацію про свійських птахів – курку, качку, індичку.

-         Прочитайте пояснення в підручнику, як нею користуватися.

Висновок: щоб дізнатися потрібне число в таблиці, потрібно знайти перетин потрібного вертикального та горизонтального рядів.

-         Попрацюємо за таблицею. Дайте відповіді на питання, подані в підручнику нижче таблиці.

-         Виконайте самостійно завдання в зошиті з друкованої основи на с.25.

Домашнє завдання: №307, 308.

 

Українська мова

Тема. Добираю слова, які прикрашають мовлення.

 

-         Діти, сьогодні на уроці ми будемо вчитися добирати слова, які прикрашають наше мовлення.

Давайте повторимо:

-         Як називаються такі слова:  чорне – біле, вгорі – внизу ….. (слова протилежні за значенням)

-         А такі слова: гарний, красивий, чудовий…. (близькі за значенням)

 

-         Діти, запрошую вас сьогодні до мандрівки на острів Шрі-Ланка. Цей острів розташований в Індійському океані. Це батьківщина кориці та країна---найбільший виробник чаю. Прочитайте про цей острів на с. 47, впр.1 у підручнику.

-         Що розказала про острів Читалочка?

-         Спишіть  у зошит розповідь ЧиталочкиПідкресліть  слова, які описують красу острова. (Висока, струнка, пишним, барвистим, білий, вузенька)

-         Прочитайте  текст без підкреслених слів. Як він змінився? Поясніть, яку роль виконують ці слова в тексті?

Щебетунчик почав порівнювати все. що бачив на острові, з відомими предметами. Прочитайте  його порівняння  у вправі 4.

-         Придумайте  свої порівняння у двох останніх реченнях.  Запишіть  ці речення.

Наприклад: Стежка в’ється, як (змія, річка …)

                      На острові красиво, немов у (казці,   )

Виконаємо вправу 6.

-         Прочитайте описи й порівняння, які придумала предметам Родзинка. Відгадайте  ці предмети. Одне речення (на вибір) запишіть у зошит.

-         Придумайте  опис і порівняння таких предметів та явища природи: КАВУН, ЛИСТЯ, РОСА. Запишіть  утворені речення.

    Для кращого засвоєння матеріалу спробуйте виконати онлайн – тести. Перейдіть за посиланням.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7044948

 

 Отже, навіщо в нашому мовленні слід використовувати слова, що описують або порівнюють предмети?

-         Яким було б наше мовлення без цих слів - помічників?

 

Технології і дизайн

Тема. Мистецтво мехенді.

 

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з однією культурною особливістю Індії — мистецтвом  розпису, яке має назву мехенді.

 

     Мехенді – це мистецтво нанесення рослинної фарби (хни) у вигляді заплутаних візерунків на різні частини тіла. Традиція прикрашати себе звивистими лініями з’явилася більше 7 тисяч років тому у Стародавньому Єгипті, але найбільшого розповсюдження набула у Індії. У малюнки вкладали сенс: мехенді малювали на удачу, на народження дітей, багатство і інші потрібні для щастя речі.

 

Перегляньте відео.  Розпис мехенді.

 

https://drive.google.com/file/d/15aNIrlfOzCxaABxVlWe92lJfRet1lVJD/view?usp=drivesdk

 

Подумайте і усно дайте відповідь:

-         Яку назву має рослинна фарба, якою малюють мехенді?

-         Які частини тіла найчастіше розмальовують хною?

-         Яке значення для мешканців Індії має мехенді?

 

    Користуючись інструкцією в підручнику на с.104, спробуйте  уявити себе майстром з розпису і придумайте свої візерунки.

  Мехенді – мистецтво розпису тіла рослинною фарбою (хною). В Індії візерунками найчастіше розмальовують руки. Уявіть себе майстрами з розпису і придумайте свої візерунки.

    Вам знадобляться:  білий картон, ножиці, олівець, ручка або фломастер коричневого кольору.

   Обведіть свої долоньки на аркушах паперу. Виріжте їх та розмалюйте візерунками.

 





 



23 листопада 2021 року

Я досліджую світ

Тема. Стародавня Азія.

    Діти, протягом минулого тижня ми подорожували Китаєм та Японією.

Вам потрібно було повторити матеріал  в підручнику  на с. 90-99.

Для перевірки домашнього завдання виконайте онлайн-тест.

Для виконання завдання перейдіть за даним посиланням.

https://wordwall.net/play/25480/576/338

    Діти, цього тижня ми продовжуємо  досліджувати  Азію і здійснемо уявну подорож найвідомішим торгівельним маршрутом Стародавньої Азії – Великим шовковим шляхом.

-         Відкрийте підручник на с.100, прочитайте текст та розгляньте зображення,  щоб дізнатись, про що ми будемо говорити цього тижня.

 

-         Уважно розгляньте карту сучасної та Стародавньої Азії, або перейдіть за посиланням.

Стародавня Азія

 



https://sites.google.com/view/2class-alaton/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BB%D1%8F%D1%85/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%8F-%D0%B0%D0%B7%D1%96%D1%8F#h.mn2op1t14bya

 

Сучасна Азія

 



https://sites.google.com/view/2class-alaton/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D1%88%D0%BB%D1%8F%D1%85/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%8F-%D0%B0%D0%B7%D1%96%D1%8F#h.8o3f3fnim70b

 

Перегляньте презентацію і дізнаєтеся більше про Великий шовковий шлях.

https://docs.google.com/presentation/d/1UAZ6EMNEKLEEEtFdw_bSmBe4V1PdLtJe/edit?usp=sharing&ouid=107311344715121979233&rtpof=true&sd=true

 

 

Подумайте і  усно дайте  відповіді  на запитання.

 1. Поряд з якими країнами Азії проходив Великий шовковий шлях?

2. Які з цих країн існують і зараз?

 3. Деякі частини Великого шовкового шляху проходили  через гірську місцевість. Через які найбільші гори проходив цей торгівельний маршрут?

4. Які сучасні країни Азії розташовані на цій території?

5. Чому торговцям, які рухалися Великим шовковим шляхом через гори було складно це робити?

6. Також маршрут Великого шовкового шляху проходив  через пустелі. Назвіть пустелі Азії, через які проходив цей торгівельний маршрут?

7. Які сучасні країни Азії розташовані у цій місцевості?

8. Чому торговцям, які рухалися Великим шовковим шляхом через пустелі було складно це робити?

9. Подумайте, з якими ще труднощами могли стикатися торговці, які пересувалися Великим шовковим шляхом?

10. Подумайте,які тварини допомагали перевозити товари Великим шовковим шляхом?

Зробимо висновок: Великий шовковий шлях — це найвідоміший торгівельний маршрут давнини. Ним товари з Китаю, Індії та Персії потрапляли до Європи і Північної Африки. Торговці, які рухалися Великим шовковим шляхом, об’єднувалися у каравани — групи людей з верблюдами. Каравану було простіше пересуватися через важку місцевість (гори та пустелі), а також захищатися від розбійників, ніж одному торговцю, адже разом можна було допомагати один одному».

Гра «Уздовж шовкового шляху».

Перегляньте презентацію, де ви знайдете  інформацію  про країни Стародавньої Азії та товари, які з них вивозили для продажу.

https://docs.google.com/presentation/d/1RqhX65Vv_wnduQSgBRO1Wl0DtV4pkz15/edit?usp=sharing&ouid=107311344715121979233&rtpof=true&sd=true


- Що вивозили з Індії, Монголії, Персії, Саудівської Аравії, Візантії та Китаю?

Робота в зошиті на с.44.

-          Відкрийте зошити з друкованої основи на с.44 і спробуйте самостійно виконати завдання.

Молодці, сподіваюся ви впоралися з цими завданнями.

 

 



Математика

Тема. Повторення вивченого. Самостійна робота.

-         Діти, сьогодні  в вас самостійна  робота і ви повторите  вивчені випадки додавання та віднімання двоцифрових чисел у межах 100, а також  розв’яжете  задачі  на дві дії.

Виконаємо її за допомогою онлайн-тесту.

Перейдіть за даним посиланням, вкажіть своє прізвище та ім’я. Уважно читайте питання, та вибирайте 1 правильну відповідь. Бажаю успіхів!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8948183

Українська мова

Тема. Добираю близькі за значенням слова.

- Діти, з якими словами ми ознайомилися на попередньому  уроці?  (словами, протилежними за значенням)

- Проведемо «Лінгвістичну естафету». Я називаю слово, а ви – протилежне за значенням слово.

Лінгвістична естафета  « Мікрофон»

(Наприклад: радість – горе, ….)

Радість - …, чисто -…, мороз - …, сміється - …, великий - …, літо - …, плакати -…, білий -…, праця -…, весело - … .

-      Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення зі словами. До нас завітають слова , які про одне й те саме говорять по – різному. Ми будемо вчитися добирати слова, близькі за значенням.

Робота за підручником (с. 46) Виконання вправ 1-3

-         Прочитайте  текст. Про якого птаха говорили друзі?

-         Знайдіть поміж виділених у тексті слів близькі за значенням

 - Навіщо такі слова використовують у мовленні?

-         Запишемо їх парами.

Робота в зошитах.

(Красивий – гарний, барвистий – різнокольоровий ….)

- Прочитайте  текст  вправи 3.

- Скажіть, навіщо павичу такий хвіст?

- Спишіть виділені в повідомленні Гаджика речення.

- Підкресліть слова ,  близькі за значенням до поданих.

- Запишіть утворені пари слів.

(Приваблює – причаровує, захищає – обороняє, родину – сім’ю)

Ці слова близькі за значенням. Вони ніби сини однієї матері, через це й називаються "синоніми".
- То які слова називаються синонімами? (Синоніми – це слова близькі за значенням).

-         Прочитайте вправу 5 про зустріч друзів з іншим птахом.

-         Випишіть в колонку виділені в тексті слова, до кожного слова доберіть близьке за значенням і запишіть їх парами. Можете пошукати ці слова у тексті.

(Говорили – казали, чемні – ввічливі, кмітлива – розумна)

 

-         Доберіть і запишіть слова, близькі за значенням до слова щебече.

Утворіть їх від звуків, які видають птахи, зображені на малюнку (вправа 7).

(Щебече – курличе, тьохкає, кує).

-         Запишіть речення про кожну пташку з утвореними словами.

Домашнє завдання: с. 47 вправа 8. Знайти серед поданих слів близькі за значенням. Записати їх парами.

 

Літературне читання

Тема. Підсумок за темою «В кожній казці є урок, мов у квіточці медок».

 

- Діти, як називається розділ, що ми вивчали?(« У кожній казці є урок, мов у квіточці медок»)

- Про який урок ідеться мова? (Повчальний)

- Як називається твір,у якому йдеться про вигадані, часто фантастичні події? (Казка)

- Хто є автором народних казок? (Народ)

- Яка група казок є найдавнішою? (Про тварин)

- Де можна взяти почитати книжки? (У бібліотеці)

- Що означає слово бібліотека? (Книгозбірня, книгосховище)

Гра «Найрозумніший»

Завдання 1. « Хто це сказав?»

- Дайте відповіді на запитання вікторини та впізнайте за фразою казку і персонаж, якому належать ці слова.

1.«Що? Оселедець? Оцей худющий голодранець?» (Камбала,  «Оселедець і камбала»)

2. «Поки ти бачиш синову могилу, а я свого відбитого хвоста, ми не можемо стати друзями».(Змія, «Виноградар і змія»)

3. «Я в хазяїна двір стережу, то хазяїн мене добре годує».(Собака, «Вовк та собака»)

4. «Бери, баране, голову, бо ти дужий».(Цап, «Цап і баран»)

5.«Нумо знову дружити, як раніше дружили». (Виноградар,  «Виноградар і змія»)

6. «Краще я голодуватиму, ніж ланцюг на шиї носитиму». (Вовк, «Вовк та собака»)

7. «Славна, братці, компанія, і каша гарно кипить, та нічим долить, -  піду я по воду».(Вовк, «Цап і баран»)

Завдання 2. «Встановіть відповідність»

-         Встановіть відповідність між персонажами, назвою казки та її головною думкою.

Син,батько,змія

«Вовк та собака»

У дружбі сила

Лосось,камбала,риби,оселедець

«Цап і баран»

Коли щось робиш,думай і про наслідки

Чоловік,цап,жінка,вовки,баран

«Виноградар і змія»

Свобода дорожча за їжу

Вовк,собака

«Оселедець і камбала»

Скромних скрізь поважають,а хвальків зневажають

Завдання 3. «Впізнайте  героя»

- За описом впізнайте героя казки, назвіть казку.

1. Гладкий, шерсть на шиї потерта.( Собака, «Вовк та собака»,українська народна казка)

2. Дужий, несміливий.( Баран, «Цап і баран», українська народна казка)

3. Сміливий, недужий. (Цап, «Цап і баран», українська народна казка)

4. Велика, з відбитим хвостом.( Змія, «Виноградар і змія»,болгарська народна казка)

5. Худий, непримітний.(Оселедець, «Оселедець і камбала», польська народна казка)

6. Широка в стегнах, надута, в красивому фартуху.( Камбала, «Оселедець і камбала», польська народна казка)

Робота з підручником с.49.

-         Діти, прочитайте питання і усно дайте відповіді на них.

Щоб перевірити чи засвоїли ви розділ, виконайте онлайн-тест.

Перейдіть за даним посиланням, вкажіть своє прізвище та ім’я. Уважно читайте питання.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6903566

У вас є лише одна спроба. Будьте уважні! Бажаю успіхів!

  


22 листопада 2021 року

Математика

Тема. Додавання виду 34+20,  30+15.  Складання та розв’язування задач різного типу. 

Діти, давайте пригадаємо, як  розв’язуються  приклади  по колу (тобто: на скільки закінчився перший приклад, на таке число починається наступний приклад і т. д.)

Робота за підручником с.50 №293  (усно обчисліть приклади по колу)

Сьогодні на уроці ми навчимося додавати двоцифрові числа виду 34+20, 30+15, а також складати і розв’язувати задачі різного типу.

Розгляньте малюнок. 

Скільки у мавпочки квадратиків ліворуч?  (34)

Скільки квадратиків хоче добавити  мавпочка?  (20)

Яку арифметичну дію ми виконаємо?  (додавання)

З яким розрядом працюємо? (з десятками)

До 30 додаємо 20 , бо десятки додаємо до десятків, буде 50 і додати 4, одержимо 54.

Чи змінилася кількість одиниць? (ні)

Чому?  (ми працювали з десятками)

Висновок: при додаванні круглого числа до двоцифрового працюємо з десятками. Десятки додають до десятків. Кількість одиниць не змінюється.

Розглянемо інший випадок  30+15.

Другий доданок 15 подаємо у вигляді суми розрядних доданків 10 і 5. До числа 30 будемо додавати спочатку 10, бо десятки додаємо до десятків, буде 40  та ще 5 одиниць, одержимо 45.

Отже, ви зрозуміли, що при додаванні двоцифрового числа до двоцифрового – десятки додають до десятків, а кількість одиниць не змінюється.

Розгляньте( аналогічно) №294 в підручнику.

Запишіть  і розв’яжіть приклади самостійно  в зошиті №295.

Робота над задачею с.51 №296.

Розгляньте малюнок.

Скільки печива в одній коробці?  (24)

Скільки печива в другій коробці? (20)

Що потрібно дізнатися в задачі? (Скільки печива в двох коробках)

Який вираз складемо до задачі?  (24+20=44)

Запишіть розв’язування у зошит.

Робота над задачею с.51 №297.

Прочитайте задачу.

Скільки квартир у першому будинку? (30 квартир)

Що відомо про квартири в другому будинку? (їх на 25 квартир більше)

Про що запитується в задачі? (Скільки всього квартир у цих будинках)

Чи зможемо ми зразу дати відповідь на питання задачі?  Чому? ( не знаємо скільки квартир у другому будинку)

Як дізнатися скільки квартир у другому будинку?  (30+25=55 (кв.)

Чи можемо ми зараз дати відповідь на питання задачі?  (так, 30+55=85 (кв.)

Запишіть самостійно розв’язування задачі у зошит.

Попрацюйте в зошиті з друкованої основи на с. 24

Д/З № 299, 300.

Читання
Тема. Як риби короля обирали. «Оселедець і камбала» польська народна казка (продовження).
З якою казкою ми почали знайомитися на минулому уроці?
Що це за казка, хто її автор?
Мовна розминка.



Продовжуємо знайомство з героями.
Хто герої казки?
Що нового ви дізналися про них?
 

Оселедець живе у величезних багатокілометрових косяках. Риба, відірвана від зграї переживає стрес, також неминуче гине від інших морських тварин. Тривалість життя 10-12 років. 
 

Камбала більшість часу проводить на дні моря. Переважна частина риб лежить на лівому боці, а двоє її очей знаходяться на правому боці. Хоча трапляються і перевернуті особини. Зверху її тіло вкрите пігментом, який допомагає добре маскуватися під колір довкілля, що її оточує. Тривалість життя 20-30 років.
Бесіда за змістом казки. 
1.  В якому морі багато живе риб?
2.  Яка з риб не була згадана в казці ?
     Оселедець      Угрі     Салака     Тріска 
 
     Карась     Камбала     Лосось 
3.  Хто є головними героями казки?
Кого почали вибирати риби?
Хто переміг у змаганнях?
Чому переміг оселедець?
Які доводи висувала камбала на те, щоб  її обрали королевою?
Чому риби змирилися з перемогою оселедця?
А.   Не хотіли знову проводити перегони.
Б.    Дотримувалися визначеної угоди.
В.    Раділи, що в них є король.
Перегляньте казку. Відшукайте факти, що відповідають дійсності.       (Наприклад, забарвлення камбали, міграція лосося).
На вашу думку, що гарного, позитивного  відбулося у казці? 
Які негативні події відбувалися у казці?
Що вам сподобалося у казці? Які емоції виникли під час читання твору?
Як би розвивалися події казки, якби риби не сприйняли перемогу оселедця?
Чого навчає ця казка? Що засуджується в ній?

Визначення головної думки казки.
— Прочитайте прислів'я. Яке з них висловлює основну думку казки?
1.  Скромних скрізь поважають, а хвальків зневажають.
2. У воді риби багато — всієї не виловиш.
3. Зазнайство з ніг зіб'є, скромність на ноги поставить.
Вправа “Незакінчене речення”
- Сьогодні на уроці казка мене навчила…
- Вчинки героїв цієї казки, що мені не подобаються…
- Мене здивувало, як….
- Тож дружіть із казкою: читайте, переказуйте, складайте самі. А я дякую за увагу!
Домашнє завдання: читати і переказувати казку.

Образотворче мистецтво
Тема. Космічна подорож. Створення космічного пейзажу.
- Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у космос.
Що таке Всесвіт? Усесвіт – це все!
Усе, що існує: Сонце і зірки, Земля і всі інші ваші друзі, і також тварини. Усі ми – часточки Всесвіту.
Як же виник світ, у якому ми існуємо?
Більшість сучасних учених припускають, що все почалося з Великого Вибуху.


Неймовірно гаряча вогняна куля, температура якої досягала мільярдів градусів, у якийсь момент вибухнула й розкидала по всіх усюдах потоки енергії та часточки матерії. Усе це з величезною швидкістю почало розбігатися навсібіч. Поступово Всесвіт остигав, сформувалися гігантські хмари пилу та газу. Часточки пилу стикалися одна з одною, зливалися в одне ціле. Великі об΄єкти притягували маленькі, так і сформувалися зірки і планети.
Але рух не припинився. Усесвіт безперервно розширюється й величезні скупчення зірок, що називаються галактиками, віддаляються все далі і далі одна від одної.
Щоб дізнатися відстань до тієї або іншої галактики, астрономи визначають її розміри, яскравість і колір випромінюваного нею світла.
Скільки років Усесвіту?
Учені вважають, що Всесвіту більше, ніж 13 мільярдів років.

Перегляньте  відео про космос https://youtu.be/ITub7NYgY2Y

- Отже, скільки є планет у Сонячній системі?
- Які планети ви знаєте?
  Демонстрація зразка.  
- Давайте пригадаємо, як користуватися фарбами.
1. Не можна знімати зайву фарбу для цього є ганчірочка.
2.  Не можна змішувати різні фарби прямо у чашечках. Від цього фарби псуються і втрачають свій колір. Щоб змішувати фарби, є палітра.
3.  Води не бійся: частіше мий пензлика.
4. По закінченню роботі вимий пензлика, витри його ганчіркою. Вимий палітру і банку для води.
- Сьогодні ми будемо малювати Космічний пейзаж.
- Як ви думаєте з чого потрібно почати малювати?
1.Простим олівцем потрібно намітити поверхню планети.
2. Позначити розташування комети
3.Промалювати їх форму можна за власним зразком чи за власною уявою. Зверніть  увагу, чим далі перебуває предмет, тим вище і менше він зображується, і навпаки, найближчий до глядача предмет розміщений на картині найнижче і більшим.
4.Доповнити зображення дрібними деталями. 
Для кращого засвоєння матеріалу, перегляньте відео.  https://youtu.be/5owgqbIzmLc
 Самостійна робота учнів
 



23 листопада 2021 року
Я досліджую світ
Тема. Стародавня Азія.
    Діти, протягом минулого тижня ми подорожували Китаєм та Японією.
Вам потрібно було повторити матеріал  в підручнику  на с. 90-99.
Для перевірки домашнього завдання виконайте онлайн-тест. 
Для виконання завдання перейдіть за даним посиланням.
https://wordwall.net/play/25480/576/338
    Діти, цього тижня ми продовжуємо  досліджувати  Азію і здійснемо уявну подорож найвідомішим торгівельним маршрутом Стародавньої Азії – Великим шовковим шляхом.
Відкрийте підручник на с.100, прочитайте текст та розгляньте зображення,  щоб дізнатись, про що ми будемо говорити цього тижня.

Уважно розгляньте карту сучасної та Стародавньої Азії, або перейдіть за посиланням.
Стародавня Азія 
Перегляньте презентацію і дізнаєтеся більше про Великий шовковий шлях.
Подумайте і  усно дайте  відповіді  на запитання.
 1. Поряд з якими країнами Азії проходив Великий шовковий шлях? 
2. Які з цих країн існують і зараз?
 3. Деякі частини Великого шовкового шляху проходили  через гірську місцевість. Через які найбільші гори проходив цей торгівельний маршрут? 
4. Які сучасні країни Азії розташовані на цій території?
5. Чому торговцям, які рухалися Великим шовковим шляхом через гори було складно це робити?
6. Також маршрут Великого шовкового шляху проходив  через пустелі. Назвіть пустелі Азії, через які проходив цей торгівельний маршрут?
7. Які сучасні країни Азії розташовані у цій місцевості?
8. Чому торговцям, які рухалися Великим шовковим шляхом через пустелі було складно це робити?
9. Подумайте, з якими ще труднощами могли стикатися торговці, які пересувалися Великим шовковим шляхом?
10. Подумайте,які тварини допомагали перевозити товари Великим шовковим шляхом?
Зробимо висновок: Великий шовковий шлях — це найвідоміший торгівельний маршрут давнини. Ним товари з Китаю, Індії та Персії потрапляли до Європи і Північної Африки. Торговці, які рухалися Великим шовковим шляхом, об’єднувалися у каравани — групи людей з верблюдами. Каравану було простіше пересуватися через важку місцевість (гори та пустелі), а також захищатися від розбійників, ніж одному торговцю, адже разом можна було допомагати один одному».
Гра «Уздовж шовкового шляху».
Перегляньте презентацію, де ви знайдете  інформацію  про країни Стародавньої Азії та товари, які з них вивозили для продажу.
- Що вивозили з Індії, Монголії, Персії, Саудівської Аравії, Візантії та Китаю?
Робота в зошиті на с.44.
Відкрийте зошити з друкованої основи на с.44 і спробуйте самостійно виконати завдання.
Молодці, сподіваюся ви впоралися з цими завданнями.
Математика
Тема. Повторення вивченого. Самостійна робота.
Діти, сьогодні  в вас самостійна  робота і ви повторите  вивчені випадки додавання та віднімання двоцифрових чисел у межах 100, а також  розв’яжете  задачі  на дві дії. 
Виконаємо її за допомогою онлайн-тесту. 
Перейдіть за даним посиланням, вкажіть своє прізвище та ім’я. Уважно читайте питання, та вибирайте 1 правильну відповідь. Бажаю успіхів!

Українська мова
Тема. Добираю близькі за значенням слова.
- Діти, з якими словами ми ознайомилися на попередньому  уроці?  (словами, протилежними за значенням)
- Проведемо «Лінгвістичну естафету». Я називаю слово, а ви – протилежне за значенням слово.
Лінгвістична естафета  « Мікрофон»
(Наприклад: радість – горе, ….)
Радість - …, чисто -…, мороз - …, сміється - …, великий - …, літо - …, плакати -…, білий -…, праця -…, весело - … .
-      Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення зі словами. До нас завітають слова , які про одне й те саме говорять по – різному. Ми будемо вчитися добирати слова, близькі за значенням.
Робота за підручником (с. 46) Виконання вправ 1-3
Прочитайте  текст. Про якого птаха говорили друзі?
Знайдіть поміж виділених у тексті слів близькі за значенням
 - Навіщо такі слова використовують у мовленні?
Запишемо їх парами.
Робота в зошитах. 
(Красивий – гарний, барвистий – різнокольоровий ….)
- Прочитайте  текст  вправи 3.
- Скажіть, навіщо павичу такий хвіст?
- Спишіть виділені в повідомленні Гаджика речення.
- Підкресліть слова ,  близькі за значенням до поданих.
- Запишіть утворені пари слів.
(Приваблює – причаровує, захищає – обороняє, родину – сім’ю)
Ці слова близькі за значенням. Вони ніби сини однієї матері, через це й називаються "синоніми".
- То які слова називаються синонімами? (Синоніми – це слова близькі за значенням).
Прочитайте вправу 5 про зустріч друзів з іншим птахом.
Випишіть в колонку виділені в тексті слова, до кожного слова доберіть близьке за значенням і запишіть їх парами. Можете пошукати ці слова у тексті.
(Говорили – казали, чемні – ввічливі, кмітлива – розумна)

Доберіть і запишіть слова, близькі за значенням до слова щебече.
Утворіть їх від звуків, які видають птахи, зображені на малюнку (вправа 7).
(Щебече – курличе, тьохкає, кує).
Запишіть речення про кожну пташку з утвореними словами.
Домашнє завдання: с. 47 вправа 8. Знайти серед поданих слів близькі за значенням. Записати їх парами.
Літературне читання
Тема. Підсумок за темою «В кожній казці є урок, мов у квіточці медок».

- Діти, як називається розділ, що ми вивчали?(« У кожній казці є урок, мов у квіточці медок»)
- Про який урок ідеться мова? (Повчальний)
- Як називається твір,у якому йдеться про вигадані, часто фантастичні події? (Казка)
- Хто є автором народних казок? (Народ)
- Яка група казок є найдавнішою? (Про тварин)
- Де можна взяти почитати книжки? (У бібліотеці)
- Що означає слово бібліотека? (Книгозбірня, книгосховище)
Гра «Найрозумніший»
Завдання 1. « Хто це сказав?»
- Дайте відповіді на запитання вікторини та впізнайте за фразою казку і персонаж, якому належать ці слова.
1.«Що? Оселедець? Оцей худющий голодранець?» (Камбала,  «Оселедець і камбала»)
2. «Поки ти бачиш синову могилу, а я свого відбитого хвоста, ми не можемо стати друзями».(Змія, «Виноградар і змія»)
3. «Я в хазяїна двір стережу, то хазяїн мене добре годує».(Собака, «Вовк та собака»)
4. «Бери, баране, голову, бо ти дужий».(Цап, «Цап і баран»)
5.«Нумо знову дружити, як раніше дружили». (Виноградар,  «Виноградар і змія»)
6. «Краще я голодуватиму, ніж ланцюг на шиї носитиму». (Вовк, «Вовк та собака»)
7. «Славна, братці, компанія, і каша гарно кипить, та нічим долить, -  піду я по воду».(Вовк, «Цап і баран»)
- За описом впізнайте героя казки, назвіть казку.
1. Гладкий, шерсть на шиї потерта.( Собака, «Вовк та собака»,українська народна казка)
2. Дужий, несміливий.( Баран, «Цап і баран», українська народна казка)
3. Сміливий, недужий. (Цап, «Цап і баран», українська народна казка)
4. Велика, з відбитим хвостом.( Змія, «Виноградар і змія»,болгарська народна казка)
5. Худий, непримітний.(Оселедець, «Оселедець і камбала», польська народна казка)
6. Широка в стегнах, надута, в красивому фартуху.( Камбала, «Оселедець і камбала», польська народна казка)
Робота з підручником с.49.
Діти, прочитайте питання і усно дайте відповіді на них.
Щоб перевірити чи засвоїли ви розділ, виконайте онлайн-тест. 
Перейдіть за даним посиланням, вкажіть своє прізвище та ім’я. Уважно читайте питання.
У вас є лише одна спроба. Будьте уважні! Бажаю успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар